|
|
Dokumentation |
Produktionsdaten |
Abbildung: | |
Titel: | TiParlo - Online voice recorder and language trainer | Medienart: | Anderes Produkt | Herausgeber: | EducDesign s.a. Bettembourg | Autor: |  - | Hersteller-Land: | Luxemburg | Hersteller-Ort: | Bettembourg | Hersteller-Jahr: | 2010 | Produktumfang: | Web-based Application | Begleitmaterial: | User-Guide | Systemvoraus- setzungen: | A standard computer running Windows, Linux or MacOS , Internet access (DSL), a headset with microphone and speakers. A current web-browser (Firefox, Safari or IE8), JAVA for browser-based on-line sound recording and object-manipulation. Afelo (freeware) – to compress and upload pics directly onto the webserver. | ISBN/ Mediennummer: | - | Inhalt |
Abstract: | The DMP "Tiparlo - Online voice recorder and language trainer" allows to record voice, speech and sounds online, to practice your discourse, create, listen and edit dialogues, narrate and speak freely about a topic. Tiparlo is very helpful to keep track of someone’s language development or second language acquisition and to evaluate his progress.
Das DMP "TiParlo - Online voice recorder and language trainer" ist ein einfaches und vielseitiges Tool, um Audio im Web aufzunehmen. Es ermöglicht, mündliche Sprachproduktionen im Internet aufzunehmen; über die eigene Sprache zu reflektieren; dadurch , dass man entscheidet, was man aufnimmt und was man davon zurückbehält, Kontrolle über die eigenen Aussagen zu haben; mündliche Sprachproduktionen zu bearbeiten und ein Portfolio anzulegen, um die Sprachentwicklung des Lernens zu dokumentieren und zu verfolgen. | Inhalt: | The main objective of Tiparlo is to encourage authentic oral expression, communication and language reflection. The theoretical framework of the tool is a socio-constructivist view on second language acquisition, embedded in a multilingual context and based on a concept of ´Storying´ - meaning a narrative approach to language production. Collaboration, using and sharing implicit language knowledge, students´ voice, self-evaluation, students´ control over their productions and autonomy are major tenets of the framework. It´s not the teacher or the tool that controls the production and the learning but the students themselves. To evaluate the learning processes, teachers listen to the narratives, consider the context in which the production process took place and have a discussion with your students. Tiparlo is perfect for minimal invasive language "teaching" and for second language acquisition in multilingual contexts where students share their explicit and implicit language knowledge in meaningful situation. | Retrieval |
Bildungsbereich: | Schule, Sekundarstufe II, Weiterbildung/Fortbildung, Erwachsenenbildung | Bildungskategorie: | fremdsprachliche Bildung | Ethik- Themenfeld: |
7.2. Lebenschancen und Bildung |
|
Systematik: | Fremdsprachen, Weiterbildung | Auszeichnung |
Auszeichnungs-Art: | Comenius-EduMedia-Siegel | Auszeichnungs-Jahr: | 2011 | Auszeichnungs-Ort: | Berlin | Bewertung |
durchschnittliche Bewertung: | 16.4 Punkte - empfehlenswertes didaktisches Multimediaprodukt – gut (2) |
Bewertungen: | Bewertungen ansehen | Als nicht angemeldeter Benutzer können Sie keine Bewertungen vornehmen. |
|